FAQ

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Bijvoorbeeld over het bestellen, verzenden of retourneren van onze producten? Op deze pagina vind je antwoord op veel vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestellen & betalen

We doen er alles aan om onze voorraad actueel te houden. Als een product (tijdelijk) niet op voorraad is, staat dit vermeld op de productpagina van het artikel. Helaas kan het wel eens gebeuren dat een beschikbaar product toch niet op voorraad blijkt te zijn, in dat geval nemen contact met je op om tot een oplossing te komen.

Ja, je kunt ook in onze webshop bestellen als je in het buitenland woont.


Woon je in België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk of Noorwegen? Dan kun je zelf je bestelling plaatsen via de webshop. We bieden verschillende internationale betaalopties, waaronder creditcard, Bancontact en PayPal. Wij berekenen een aangepast verzendtarief afhankelijk van het land waar je woont. Dit tarief is minimaal € 9,95. De verzendkosten worden bij het afrekenen automatisch berekend.


Woon je niet in één van de hierboven genoemde landen, of woon je buiten Europa? Stuur dan een e-mail naar shop@essencio.nl met het verzoek om te betalen via overschrijving. We berekenen dan ook graag de verzendkosten voor je.

 

Je kunt bij Essencio.nl veilig betalen met de volgende betaalopties:

  • iDEAL
  • PayPal
  • Creditcard
  • Bancontact

Iedere betaling in onze webshop wordt door onze betalingspartner Mollie veilig verwerkt.

Mollie waarborgt de veiligheid met een veilige SSL-verbinding, en is een toonaangevende payment service provider (PSP) in de Benelux. Vandaar dat deze naam (Mollie of Stg Mollie Payments) ook als begunstigde staat vermeld bij je iDEAL-betaling. Bekijk voor meer informatie de website van Mollie.

De optie om op rekening te bestellen is alleen beschikbaar voor onze wholesale-klanten.

Je hebt een bestelling bij ons geplaatst, maar wilt deze wijzigen? Wij vragen je hiervoor zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Stuur een e-mail naar shop@essencio.nl of bel tijdens kantooruren naar 0341 - 56 24 97.

Je hebt een bestelling bij ons geplaatst, maar wilt deze toch annuleren? Wat jammer! Wij vragen je hiervoor zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Stuur een e-mail naar shop@essencio.nl of bel tijdens kantooruren naar 0341 - 56 24 97.

Wanneer je bestelling al verzonden is, kun je ervoor kiezen om je bestelling binnen 14 dagen te retourneren via onze retourservice.

Wat vervelend dat je geen e-mailbevestiging van jouw bestelling hebt ontvangen. Dit kan weleens gebeuren, bijvoorbeeld wanneer je per ongeluk een typfoutje in je e-mailadres hebt gemaakt. Wil je zeker weten dat jouw bestelling verwerkt is? Stuur dan een e-mail naar shop@essencio.nl of bel ons tijdens kantooruren: 0341-562497.

Verzenden

Tijdens het afrekenen van je bestelling kun je kiezen voor een van de volgende verzendopties:

  • Verzending via PostNL (standaard € 3,95, gratis bij besteding vanaf € 40,-)
  • Ophalen in Harderwijk (gratis)

Woon je niet in Nederland? Dan geldt er een aangepast verzendtarief, dat berekend wordt op basis van het land waar je woont. Dit tarief is minimaal € 9,95.

 

Als je in België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk of Noorwegen woont, kun je zelf je bestelling plaatsen via de webshop. De juiste verzendkosten worden automatisch berekend. Voor verzending naar andere landen kun je het beste even naar ons e-mailen via shop@essencio.nl, dan berekenen wij de kosten voor verzending graag voor jou en kun je betalen via overschrijving.

Woon je in Nederland? Dan betaal je voor bestellingen onder € 40,- standaard € 3,95 verzendkosten om je pakket bij jou thuis te laten bezorgen. Besteed je € 40,- of meer in onze webshop? Dan is verzending gratis, als extra blijk van waardering voor jou!

Deze verzendvoorwaarden gelden niet bij wholesale of internationale bestellingen.

Voor verzending naar het buitenland gelden aangepaste bezorgkosten:

  • Woon je niet in Nederland? Dan geldt er een aangepast verzendtarief, dat berekend wordt op basis van het land waar je woont. Dit tarief is minimaal € 9,95. Als je in België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk of Noorwegen woont, kun je zelf je bestelling plaatsen via de webshop. De juiste verzendkosten worden automatisch berekend.

  • Voor verzending naar andere landen kun je het beste even naar ons e-mailen via shop@essencio.nl, dan berekenen wij de kosten voor verzending graag voor jou en kun je betalen via overschrijving.

Ja, je kunt je bestelling ook gratis ophalen! Tijdens het afrekenen kun je kiezen voor ‘Ophalen in Harderwijk’. Op dinsdag, woensdag en donderdag zijn we meestal tussen 09:00 en 17:00 uur aanwezig. Maar omdat we ook regelmatig thuiswerken, vinden we het fijn als je van tevoren even belt of een berichtje stuurt met de dag en tijd waarop je langs wilt komen. Dan weet je zeker dat we aanwezig zijn 🙂 Ons adres is Academiestraat 14 in Harderwijk. Je bent welkom!

Gemiddeld duurt het 1-3 werkdagen tot je jouw bestelling in huis hebt. Wij doen ons uiterste best om jouw bestelling zo snel mogelijk te versturen. Standaard verpakken en verzenden wij bestellingen op maandag, woensdag en vrijdag. Daarna duurt het gemiddeld nog 1-2 werkdagen tot PostNL je bestelling bij jou thuis aflevert.

Over de levertijd van PostNL kunnen wij helaas niets garanderen. Tijdens schoolvakanties en drukke periodes kan de verwerking en verzending van bestellingen soms iets langer duren.

Bestellingen zwaarder dan 100 gram worden verzonden via MyParcel, een dochterbedrijf van PostNL. Deze pakketten worden met Track & Trace verstuurd en zijn dus te volgen. Je ontvangt een e-mail hierover, nadat wij je bestelling bij de verzenddienst hebben afgegeven.

Bestellingen lichter dan 100 gram worden met PostNL verzonden, zonder Track & Trace. Je kunt de verzending dan helaas niet volgen. Wel krijg je altijd een e-mail wanneer wij je bestelling hebben afgerond.  Je mag er dan vanuit gaan dat je bestelling diezelfde dag wordt verzonden. Als je een account hebt aangemaakt in onze shop, kun je na inloggen ook de status van je bestelling (bijvoorbeeld ‘in behandeling’ of ‘verzonden’) bekijken via ‘jouw gegevens'.

We gebruiken duurzaam karton om je bestelling te versturen. Soms hergebruiken we een verpakking. Dan lijkt de doos misschien wat verouderd, maar wordt je bestelling dus dubbel duurzaam verzonden. Ook letten we er bij het inpakken van bestellingen op dat de inhoud zo min mogelijk kan gaan schuiven onderweg. 

We pakken je bestelling graag feestelijk voor je in. Bij het afronden van je bestelling kun je aanvinken dat je bestelling een cadeau is, en dus ingepakt mag worden. Voor €1,95 pakken we alle producten van je bestelling als één cadeau in. Daarnaast doen we er een kaartje bij. Tijdens het afrekenen kun je in het opmerkingenvak een bericht voor de ontvanger achterlaten. Dat schrijven we er met de hand op het kaartje bij. Wist je dat je bij het afrekenen ook kunt kiezen om jouw bestelling naar een ander adres te laten verzenden?

Wat mooi dat je een Essencio-product cadeau wilt geven! Het is geen enkel probleem om je bestelling naar een ander adres te laten versturen. Tijdens het afrekenen kun je onderaan de pagina kiezen voor ‘Versturen naar ander adres’. Hier kun je de gegevens van de ontvanger invullen. Bij de factuurgegevens vul je jouw eigen gegevens in.

Je hebt een verkeerd product ontvangen? Onze excuses! Dan is er ergens iets misgegaan. We lossen het graag voor je op. Stuur een email naar shop@essencio.nl, dan gaan we voor je aan de slag om zo snel mogelijk het juiste product bij jou thuis te krijgen.

Retourneren

Ben je niet tevreden over je bestelling of ben je van gedachten veranderd? Dan kun je de producten binnen 14 dagen terugsturen. Voor meer informatie en het benodigde retourformulier ga je naar de pagina ‘Retourservice’.

Na ontvangst van het herroepingsformulier en de geretourneerde producten zullen wij het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, naar je overmaken.

De verzendkosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor eigen rekening. Verder zijn er geen bijkomende retourkosten.

Verkooppunten & wholesale

Onze agenda’s zijn te koop bij Bol.com en de meeste AKO’s, Bruna’s en overige (christelijke) boekwinkels. Of vraag in jouw (boek)winkel naar Essencio-producten! Alle winkels kunnen bij ons inkopen en bestellen.

Wil je onze producten in jouw winkel of webshop verkopen? Ga voor meer informatie naar wholesale.

Wat mooi dat je interesse hebt om onze producten te verkopen in jouw winkel of online shop. Dat is zeker mogelijk! Kijk voor meer informatie op onze pagina ‘Wholesale’ of neem contact met ons op via info@essencio.nl of 0341 - 56 24 97 (tijdens kantooruren).

 

Overig

Wat leuk dat je je wilt aanmelden voor de nieuwsbrief van Essencio, dat waarderen we! Je kunt je aanmelden via deze pagina. Met deze nieuwsbrief inspireren wij je graag over schoonheid, natuur en ontspanning. Je ontvangt reflectiemomenten, opdrachten, quotes en producten die je uitnodigen tot een waardevol leven. Als dank voor je aanmelding ontvang je 10% korting cadeau op je volgende aankoop in onze shop én gratis inspiratiedownloads.

Onderaan onze nieuwsbrief vind je de optie ‘uitschrijven van deze lijst’. Hiermee kun je aangeven dat je onze nieuwsbrief niet langer wilt ontvangen.

Bij Essencio werken we met zorgvuldigheid en aandacht. We willen je graag betekenisvolle producten van hoge kwaliteit bieden. Daarom vinden we het vervelend om te horen dat ons product niet aan je verwachting voldoet.


Je hebt altijd het recht om jouw bestelling ongeacht de reden binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retour te sturen. Klik hier voor onze retourservice. Je ontvangt dan je geld terug. De verzendkosten voor het retourneren zijn wel voor eigen rekening.


Heb je onverhoopt een klein (druk)foutje ontdekt in een van onze producten? Hoewel we ons uiterste best doen om foutloze producten af te leveren, kan dit helaas weleens gebeuren. Want gelukkig werken we met mensen 🙂 Je kunt ons altijd een e-mail sturen om ons op een fout te attenderen. We waarderen je alertheid en meedenken om onze producten te verbeteren voor de toekomst.

Mocht jouw product helaas zodanig beschadigd zijn dat deze onbruikbaar is, dan overleggen wij graag met je om tot een passende oplossing te komen. Neem dan contact met ons op via e-mail of bel ons tijdens kantooruren (0341-562497). We komen er samen uit!

 

Jouw idee is van harte welkom. We waarderen het ontzettend dat je met ons mee wilt denken. Je kunt je idee naar ons e-mailen via shop@essencio.nl.  Bellen mag natuurlijk ook: 0341 - 56 24 97 (tijdens kantooruren).

Wij helpen je graag bij het realiseren van jouw idee! Vanuit Essencio Brands verrijken wij jouw merk met effectieve branding en inspirerende print-producten. Zodat jij zorgt voor vertrouwen, inspiratie en verbinding bij jouw klanten. Ontdek de mogelijkheden op www.essenciobrands.nl.