FAQ

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Bijvoorbeeld over het bestellen, verzenden of retourneren van onze producten? Op deze pagina vind je antwoord op veel vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestellen & betalen

We doen er alles aan om onze voorraad actueel te houden. Als een product (tijdelijk) niet op voorraad is, staat dit vermeld op de productpagina van het artikel. Helaas kan het wel eens gebeuren dat een beschikbaar product toch niet op voorraad blijkt te zijn, in dat geval nemen contact met je op om tot een oplossing te komen.

Ja, je kunt ook in onze webshop bestellen als je in het buitenland woont.

 

Woon je in België, of Duitsland? Dan kun je zelf je bestelling plaatsen via de webshop. We bieden verschillende internationale betaalopties, waaronder creditcard, Bancontact en PayPal. Wij berekenen een aangepast verzendtarief afhankelijk van het land waar je woont. Dit tarief is minimaal € 9,95. De verzendkosten worden bij het afrekenen automatisch berekend.

 

Woon je niet in één van de hierboven genoemde landen, of woon je buiten Europa? Stuur dan een e-mail naar shop@essencio.nl met het verzoek om te betalen via overschrijving. We berekenen dan ook graag de verzendkosten voor je.

 

Je kunt bij Essencio.nl veilig betalen met de volgende betaalopties:

  • iDEAL
  • PayPal
  • Bancontact

Iedere betaling in onze webshop wordt door onze betalingspartner Mollie veilig verwerkt.

Mollie waarborgt de veiligheid met een veilige SSL-verbinding, en is een toonaangevende payment service provider (PSP) in de Benelux. Vandaar dat deze naam (Mollie of Stg Mollie Payments) ook als begunstigde staat vermeld bij je iDEAL-betaling. Bekijk voor meer informatie de website van Mollie.

De optie om op rekening te bestellen is alleen beschikbaar voor onze wholesale-klanten.

Je hebt een bestelling bij ons geplaatst, maar wilt deze wijzigen? Wij vragen je hiervoor zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Stuur een e-mail naar shop@essencio.nl (vermeld hierbij je bestelnummer) of bel tijdens kantooruren naar 0525 – 70 12 74

Je hebt een bestelling bij ons geplaatst, maar wilt deze toch annuleren? Wat jammer! Wij vragen je hiervoor zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Stuur een e-mail naar shop@essencio.nl (vermeld hierbij je bestelnummer) of bel tijdens kantooruren naar 0525 – 70 12 74.

Wanneer je bestelling al verzonden is, kun je ervoor kiezen om je bestelling binnen 14 dagen te retourneren via onze retourservice.

Wat vervelend dat je geen e-mailbevestiging van jouw bestelling hebt ontvangen. Dit kan weleens gebeuren, bijvoorbeeld wanneer je per ongeluk een typfoutje in je e-mailadres hebt gemaakt. Wil je zeker weten dat jouw bestelling verwerkt is? Stuur ons dan een e-mail via shop@essencio.nl of bel tijdens kantooruren naar 0525 – 70 12 74.

Verzenden

We streven ernaar om bestellingen binnen 1 à 2 werkdagen te versturen. Je Essencio-producten worden met aandacht ingepakt en aangeboden bij PostNL.

Je pakket wordt bij je thuisbezorgd door PostNL. Hiervoor rekenen we standaard € 3,95 verzendkosten. Besteed je meer dan € 40,- in onze webshop? Dan is de verzending gratis, als extra blijk van waardering voor jou!

Woon je niet in Nederland?

Dan geldt er een aangepast verzendtarief, dat berekend wordt op basis van het land waar je woont. Dit tarief is minimaal € 9,95.

Als je in België of Duitsland woont, kun je zelf je bestelling plaatsen via de webshop. De juiste verzendkosten worden automatisch berekend.

Voor verzending naar andere landen kun je het beste even naar ons e-mailen via shop@essencio.nl, dan berekenen wij de kosten voor verzending graag voor jou en kun je betalen via overschrijving.

Woon je in Nederland? Dan betaal je voor bestellingen onder € 40,- standaard € 3,95 verzendkosten om je pakket bij jou thuis te laten bezorgen. Besteed je € 40,- of meer in onze webshop? Dan is verzending gratis, als extra blijk van waardering voor jou!

Deze verzendvoorwaarden gelden niet bij wholesale of internationale bestellingen.

Voor verzending naar het buitenland gelden aangepaste bezorgkosten:

  • Woon je niet in Nederland? Dan geldt er een aangepast verzendtarief, dat berekend wordt op basis van het land waar je woont. Dit tarief is minimaal € 9,95. Als je in België of Duitsland woont, kun je zelf je bestelling plaatsen via de webshop. De juiste verzendkosten worden automatisch berekend.

  • Voor verzending naar andere landen kun je het beste even naar ons e-mailen via shop@essencio.nl, dan berekenen wij de kosten voor verzending graag voor jou en kun je betalen via overschrijving.

We streven ernaar om bestellingen binnen 1 à 2 werkdagen te versturen. Je Essencio-producten worden  met aandacht ingepakt en aangeboden bij PostNL. 

Over de levertijd van PostNL kunnen wij helaas niets garanderen. Rondom de feestdagen en in andere drukke periodes kan de verzending van bestellingen soms iets langer duren.

Ja, alle pakketten worden met Track & Trace verstuurd en zijn dus te volgen. Je ontvangt een e-mail hierover vanuit MyParcel, nadat je bestelling bij de verzenddienst is afgegeven.

Iedere bestelling verpakken we netjes, waarbij we ons best doen om je product(en) zo goed mogelijk te beschermen. We letten er bij het inpakken van bestellingen op dat de inhoud zo min mogelijk kan gaan schuiven onderweg. Daarbij maken we zoveel mogelijk gebruik van duurzaam karton om je bestelling te versturen.

Wat mooi dat je een Essencio-product cadeau wilt geven!  Je kunt je bestelling naar een ander adres te laten versturen. Tijdens het afrekenen kun je onderaan de pagina kiezen voor ‘Versturen naar ander adres’. Hier kun je de gegevens van de ontvanger invullen. Bij de factuurgegevens vul je jouw eigen gegevens in.

Je hebt een verkeerd product ontvangen? Onze excuses! Dan is er ergens iets misgegaan. We lossen het graag voor je op. Stuur ons een email via shop@essencio.nl (vermeld hierbij je bestelnummer), dan gaan we voor je aan de slag om zo snel mogelijk het juiste product bij jou thuis te krijgen.

Het komt nogal eens voor dat PostNL de zending scant voordat er bezorgd is, terwijl de bezorging nog plaats moet vinden. Meestal wordt er binnen een paar dagen alsnog bezorgd. 
Heb je na 4 dagen nog niets ontvangen, dan kun je contact met ons opnemen. We zoeken dan naar een oplossing.

Retourneren

Ben je niet tevreden over je bestelling of ben je van gedachten veranderd? Dan kun je de producten binnen 14 dagen terugsturen. Voor meer informatie en het benodigde retourformulier ga je naar de pagina ‘Retourservice’.

Na ontvangst van het herroepingsformulier en de geretourneerde producten zullen wij het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, naar je overmaken.

De verzendkosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor eigen rekening. Verder zijn er geen bijkomende retourkosten.

Verkooppunten & wholesale

Onze agenda’s zijn te koop bij Bol.com en de meeste AKO’s, Bruna’s en overige (christelijke) boekwinkels. Of vraag in jouw (boek)winkel naar Essencio-producten! Alle winkels kunnen bij ons inkopen en bestellen.

Wil je onze producten in jouw winkel of webshop verkopen? Ga voor meer informatie naar wholesale.

Wat mooi dat je interesse hebt om onze producten te verkopen in jouw winkel of online shop. Dat is zeker mogelijk! Kijk voor meer informatie op onze pagina ‘Wholesale’ of neem contact met ons op via info@essencio.nl of 0525 – 70 12 74 (tijdens kantooruren).

 

Overig

Wat leuk dat je je wilt aanmelden voor de nieuwsbrief van Essencio, dat waarderen we! Je kunt je aanmelden via deze pagina. Met deze nieuwsbrief inspireren wij je graag over schoonheid, natuur en ontspanning. Je ontvangt reflectiemomenten, opdrachten, quotes en producten die je uitnodigen tot een waardevol leven. Als dank voor je aanmelding ontvang je 10% korting cadeau op je volgende aankoop in onze shop én gratis inspiratiedownloads.

Onderaan onze nieuwsbrief vind je de optie ‘uitschrijven van deze lijst’. Hiermee kun je aangeven dat je onze nieuwsbrief niet langer wilt ontvangen.

Bij Essencio werken we met zorgvuldigheid en aandacht. We willen je graag betekenisvolle producten van hoge kwaliteit bieden. Daarom vinden we het vervelend om te horen dat ons product niet aan je verwachting voldoet.

 

Je hebt altijd het recht om jouw bestelling ongeacht de reden binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retour te sturen. Klik hier voor onze retourservice. Je ontvangt dan je geld terug. De verzendkosten voor het retourneren zijn wel voor eigen rekening.

 

Heb je onverhoopt een klein (druk)foutje ontdekt in een van onze producten? Hoewel we ons uiterste best doen om foutloze producten af te leveren, kan dit helaas weleens gebeuren. Want gelukkig werken we met mensen 🙂 Je kunt ons altijd een e-mail sturen om ons op een fout te attenderen. We waarderen je alertheid en meedenken om onze producten te verbeteren voor de toekomst.

 

Mocht jouw product helaas zodanig beschadigd zijn dat deze onbruikbaar is, dan overleggen wij graag met je om tot een passende oplossing te komen. Neem dan contact met ons op via e-mail of bel ons tijdens kantooruren (0525 – 70 12 74). We komen er samen uit!

 

Jouw idee is van harte welkom. We waarderen het ontzettend dat je met ons mee wilt denken. Je kunt je idee naar ons e-mailen via shop@essencio.nl.  Bellen mag natuurlijk ook: 0525 – 70 12 74 (tijdens kantooruren).

Wij helpen je graag bij het realiseren van jouw idee! Vanuit Essencio Brands verrijken wij jouw merk met effectieve branding en inspirerende print-producten. Zodat jij zorgt voor vertrouwen, inspiratie en verbinding bij jouw klanten. Ontdek de mogelijkheden op www.essenciobrands.nl.